9.5.09

Kuidas on teil lood ekspertiisitaotlustega?

Veebruarikuu algul valmistasin abikaasaga ette ekspertiisitaotlused. Taotluses oli 104 küsimust, kus pidime vastama eneseteenindamise, liikumise, nägemise, kuulmise ja muu olukorra kohta. Iga küsimuse all oli vastusevariandid. Viisin enne sõbrapäeva dokumendid pensioniametisse, kus allkirjastasin avaldust. Kahjuks mu abikaasa polnud kohal, siis anti mulle avaldus kaasa, et saaksin kodus valmis teha.
Ootasime 2 kuud ametlikku vastust. Räägiti, et peaksin ise helistama pensioniametisse. Varem saime kirjalikult vastused. Palusin helistada, et kas meil on otsus tehtud ja milline on puuderaskus. Sealt sain vastuse, et mu abikaasal puudub avaldus. Miks peame helistama sinna, oleme ju kurdid. Kas peame jooksma Kurtide Majja viipekeeletõlkide juurde ning paluma helistada? Tõlkekoordinaator töötab esmaspäeviti kell 10 - 13 ja neljapäeviti 14 – 17. Reedel palus mu abikaasa mul avaldus pensioniametisse viia. Ootasin ametis 2 tundi järjekorras ja kujutlesin ette, et kui koos viipekeeletõlgiga seista järjekorras, siis see on tundide raiskamine. Linn annab igale kuulmispuudega inimesele 16 tundi aastas viipekeeletõlgi teenust. Mina tõlki ei tellinud, sest hoian oma tunde vajalikumaks asjaajamiseks.
Kui minu kord kätte jõudis, siis tabas mind ebameeldiv üllatus. Tundus, et spetsialist on oskamatu oma töös. Spetsialist (umbes 40.-45.aastane) kustutas mu abikaasa avaldusel lapse andmed, hooldaja toetuse ja puudega vanema toetuse ristid. Öeldi, et need toetused tuleks küsida linnaosa sotsiaalosakonnast. Ütlesin, et siit peaks saama taotleda puudega vanema toetust. Spetsialist arvutas, et mu poeg saab juunis 18. aastaseks. See on õudne vale arv. Vastasin talle, et poeg saab 17.aastaseks. Küsiti, miks ma ei võtnud kaasa viipekeeletõlki. Põhjendasin, et ei taha oma tõlketunde raisata. Vaidlesin edasi, et saada toetust. Nägin, et laual ilutseb kirjasilt ,,õpilane“. Spetsialist-õpilane küsis teiselt ametnikult infot. Miks pean jooksma tuttava juurde ja küsima abi? Millised kohustused on pensioniameti spetsialistidel? Mõtlesin, et sama probleem oli ju ka eelmisel aastal. Ei viitsi uuesti tulla pensioniametisse. Õnneks seletas teine ametnik talle, millised toetused on õigus saada puudega vanemal Õpilane parandas mu abikaasa avaldust.
Kurdid, soovitan enne pensioniametisse minekut uurides infot toetuste kohta ja võtta kaasa viipekeeletõlk.


3 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Olen teiega täiesti nõus,et poole Pensioniametitöötajad tegutsevad oskamatult,mõned kiusavad kurte.Teie poolt soovitav info on kurtidele väga oluline.Aga kahjuks paljud kurdid ei oska korralikult lugeda,ka paljud Lõuna-Eesti kurdid ei kasuta arvutit.Hindan teie tööd kõrgelt,et tegite päris palju häid uudiseid.d

Maret ütles ...

Aitäh!:)

lill ütles ...

Olen ka nõus. Tundub, et sotsiaalametis töötavad inimesed ei ole ikka tasemel , sest neil puudub kogemus suhelda. Ja sõelale jäänud noored ametnikud ei ole sobivad, sest ei suuda seadustega end kurssi viia. Raske töö aga hea võimalus näidata üleolekut puuetega ja nõrgemate inimeste suhtes. Hoolimatud nagu endine sotsiaalminister Maret Maripuu. Võite mitu kuud ilma toetusteta elada, peaasi, et mina saan kõrget palka. Pikk tee on veel tõe ja õigluseni.